وزارت امور تنهایی !

محمدرضا ستوده- دولت انگلیس وزیر جدیدی را با عنوان «وزیر امور تنهایی» منصوب کرده که به گفته‌ نخست‌وزیر این کشور با هدف رسیدگی به «واقعیت تلخ زندگی مدرن» صورت گرفته است.
این غربی‌ها بعضی وقت‌ها آنقدر پیشرفت می‌کنند که حال آدم به هم می‌خورد. رشد و توسعه هم حدی دارد. در این مملکت هنوز علوم انسانی را به رسمیت نشناخته‌اند آن وقت انگلیس وزارت امور تنهایی تشکیل داده تا به واقعیت تلخ زندگی مدرن رسیدگی کند. این حجم از شعور و فرهیختگی غیرقابل درک است. وقتی حجم هولناکی از تفکر، تدبیر و احترام به انسان و مشکلاتش در یک جایی مثل انگلیس دپو می‌شود، طبیعی است که در اینجا با کمبود این عناصر مواجه می‌شویم.
اینجا محیط‌زیست هنوز سازمان است و بزرگان کشور به این نتیجه نرسیده‌اند که رسیدگی به امور محیط‌زیست کشور به وزارتخانه نیاز دارد. آن وقت ‌روباه پیر وزارت امور تنهایی راه انداخته. یا ما خیلی عقب‌ مانده‌ایم یا آنها خیلی جلو افتاده‌اند که من هر دو گزینه را محتمل می‌دانم!
در حال حاضر با این نرخ پایین ازدواج و نرخ بالای طلاق اگر ما بخواهیم چنین وزارتخانه‌ای را تاسیس کنیم، افراد تحت پوشش آن از تعداد افراد تحت پوشش تامین اجتماعی بیشتر می‌شود. مساله‌ بعدی این است که شورای نگهبان صد‌در‌صد این لایحه را رد می‌کند چون در تنهایی اموری اتفاق می‌افتد که نمی‌شود آن را به زبان آورد چه برسد به اینکه به طور رسمی به آن رسیدگی کرد.
این چیزها هنوز برای ما زود است. هر وقت در داروخانه موقع خریدن بعضی از اقلام خجالت نکشیدیم، بیایید بنشینیم در مورد تشکیل چند وزارتخانه جدید با هم صحبت کنیم!
سایر اخبار این روزنامه
در توسعه اقتصاد فضای مجازی از جهان عقب نمانیم افزایش هرگونه عوارض در سال آینده ممنوع شد ارزهای دیجیتال همچنان غیر قابل اعتماد؛ تغییرات مدیریتی در سازمان بورس ناکارآمدی طرح‌های اشتغالزایی دولت ادامه دارد؛ انتقاد وزارت ارشاد از بانک مرکزی در پی عدم تخصیص ارز به کاغذ بالکی بیانیه ۱۵۳ نماینده مجلس در مورد تاخیر 4 ماهه دولت؛ سقط جنین در ایران؛ همچنان در پیچ‌وخم پزشکی و فقهی؛ وزارت امور تنهایی ! نقدینگی باز هم رکورد زد راهکار اصناف برای حمایت از تولید و بهبود صادرات؛ ازسرگیری فعالیت غول نفتی آمریکایی در شمال عراق گلایه بازماندگان پلاسکو از بی توجهی ها تهدید به اقدام نظامی حسنی به مکتب نمی‌رفت...! «گروه بین‌المللی بحران» با تاکید بر کارایی برجام: نابودی موشک بالستیک حوثی‌ها در حریم هوایی عربستان روسیه خواهان مذاکرات فوری دولت افغانستان و طالبان شد پارلمان اروپا صادرات فناوری سایبری را کنترل می‌کند بمب ساعتی اقتصاد کشور